>

Τα Σημαντικα μας

  • Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης το νέο Προεδρικό Διάταγμα Περί σχολικού και διδακτικού έτους και της αξιολόγησης των μαθητών του Γυμνασίου....
  • ...απέστειλε το υπουργείο Παιδείας σε όλες τις σχολικές μονάδες. Ειδικότερα οι διευκρινίσεις έχουν ως εξής....
  • Οι οδηγίες που δίνονται για έκτακτα σοβαρά ιατρικά περιστατικά μαθητών, από σχετικό έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας, διευκρινίζουν ότι ....
  • Η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του νομού Φθιώτιδας μας δίνει μερικές πολύ κατατοπιστικές πληροφορίες. Για τις καταλήψεις ισχύει....
  • Η αναλογία μαθητών ανά εκπαιδευτικό σε σχολικές μονάδες Π.Ε προβλέπεται στις....

Αρχίζει η αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων της χώρας


Έτοιμο το Σχέδιο του υπουργού Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου

Την υποχρεωτική ετήσια επαναλαμβανόμενη αυτοαξιολόγηση όλων των σχολικών μονάδων της χώρας, αναμένεται να θεσμοθετήσει άμεσα ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου, κάτι που είναι απαίτηση και των θεσμών.

Σε ερώτηση εάν η αυτοαξιολόγηση θα έχει συνέπειες όπως κλείσιμο σχολείων κ,α. ο Υπουργός 
Παιδείας τόνισε  ότι δεν θα δεχθεί σε καμία περίπτωση συνέπειες για τις σχολικές μονάδες από την αυτοαξιολόγηση, αλλά ο ρόλος της θα είναι για την ποιοτική βελτίωση των σχολείων.

Υπενθυμίζεται ότι τα έτη 2011- 2013 υλοποιήθηκε το ΠΙΛΟΤΙΚΟ   ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΑΕΕ σε 550 σχολικές μονάδες με στόχο να υπάρξει η γενίκευση σε όλα τα σχολεία της χώρας.  

Η προσπάθεια ακυρώθηκε για καθαρά πολιτικούς λόγους, παρά τις διαβεβαιώσεις  από την πλευρά του υπουργείου Παιδείας, ότι δεν θα  είχε καμία επίπτωση στις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών αλλά στόχο είχε η βελτίωση του έργου των σχολικών μονάδων.

Στο έργο της ΑΕΕ συμμετείχαν 500 σχολικές μονάδες και 6000 περίπου εκπαιδευτικοί των τριών βαθμίδων από όλες τις περιφέρειες της χώρας.

Βαθμίδα Εκπαίδευσης    Πλήθος σχολείων    Συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί
Προσχολική                            120                             455
Πρωτοβάθμια                        172                             1932
Δευτεροβάθμια                      212                            3604
Σύνολο                                    504                            5.991

Συμπεράσματα από την εφαρμογή της ΑΕΕ και την ανάπτυξη  των Σχεδίων δράσης στα σχολεία

Σύμφωνα με τις εκθέσεις των σχολείων ως βασικά θετικά αποτελέσματα από την εφαρμογή των διαδικασιών της ΑΕΕ και των σχεδίων δράσης αναφέρονται, μεταξύ άλλων, τα ακόλουθα:

-Η ανάδειξη προβλημάτων και η ανάπτυξη στρατηγικών επίλυσης προβλημάτων.
-Η ευαισθητοποίηση και η συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων φορέων της σχολικής κοινότητας (εκπαιδευτικοί-μαθητές-γονείς). Η καλλιέργεια του αλληλοσεβασμού, της αίσθησης της ομαδικότητας, της  συνεργασίας και υπευθυνότητας.
-Η ενδυνάμωση των  σχέσεων γονέων – σχολείου. Η ευαισθητοποίηση γονέων για θέματα παιδιών.
-Η βελτίωση του παιδαγωγικού κλίματος. Η ευαισθητοποίηση και η ενεργός συμμετοχή των μαθητών και εκπαιδευτικών στο σχεδιασμό και υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων και καινοτόμων δράσεων.
-Η ενίσχυση των διεπιστημονικών συνεργασιών μεταξύ των εκπαιδευτικών. Η συνεργασία εκπαιδευτικών διαφόρων ειδικοτήτων στο σχεδιασμό και την υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων και της ενημέρωσης του ιστολογίου του σχολείου. Η δημιουργία τράπεζας και επιμορφωτικού υλικού.
-Η ενίσχυση της ενδοσχολικής επιμόρφωσης και της επιστημονικής ταυτότητας των εκπαιδευτικών μέσω της λήψης πρόσθετων επιστημονικών γνώσεων και εκπαιδευτικών πρακτικών. Η εφαρμογή καινούριων διδακτικών πρακτικών και ο καθορισμός κατάλληλων διδακτικών μέσων και μεθόδων.
-Η αυτοαξιολόγηση του κάθε εμπλεκόμενου εκπαιδευτικού όσον αφορά την αποτελεσματικότητά του στην εκπαιδευτική διαδικασία. Η ανατροφοδότηση σε συλλογικό και ατομικό επίπεδο και ο προσωπικός αναστοχασμός.
-Η ανάπτυξη και η ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ εκπαιδευτικών και σχολικών συμβούλων.
-Η βελτίωση της εικόνας του σχολείου προς την ευρύτερη κοινότητα. Η προβολή του σχολείου μέσω του διαδικτύου στην κοινωνία. Η δημιουργία δικτύων του σχολείου με κοινωνικούς φορείς.

Πηγή : esos.gr

Eπικοινωνια

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *