Aν και ελάχιστα αναγνωρίζεται θεσμικά ο ρόλος των συλλογικών οργάνων των γονιών των μαθητών, στην καθημερινή λειτουργία του δημόσιου σχολείου, εντούτοις μέσα από την πράξη και τις πρωτοβουλίες που αναπτύσσουν, έχει αποδειχθεί ότι αποτελούν καθοριστικό παράγοντα στην διαμόρφωση του σχολικού περιβάλλοντος και ιδιαίτερα στην περίοδο της κρίσης, είναι εκείνοι που τελικά καλύπτουν πολλές και διαφορετικές ανάγκες.
Το Ελληνικό Δημόσιο Σχολείο περνάει κρίση. Αυτό είναι μια κοινή διαπίστωση που κανένας δεν την αμφισβητεί πια. Η κρίση όμως του Ελληνικού Δημόσιου σχολείου δεν ταυτίζεται χρονικά με την οικονομική κρίση που περνάει αυτήν την εποχή η Ελλάδα.
Προϋπήρχε και αν δεν γίνουν κάποιες απαραίτητες αλλαγές στο πλαίσιο λειτουργίας του, είναι σίγουρο ότι θα συνεχιστεί και μετά από αυτήν.
Ανάμεσα στο Εκπαιδευτικό Προσωπικό, τους Μαθητές και την Διοικητική Δομή της Δημόσιας Παιδείας, οι οργανωμένες δομές των γονιών, αναδεικνύονται ως ένα σταθερό, αλλά και ευέλικτο εργαλείο βελτίωσης του σχολικού περιβάλλοντος.
Σε αυτόν τον ρόλο όμως οι γονείς μέλη συλλόγων, για να είναι αποτελεσματικοί, χρειάζονται ενημέρωση και υποστήριξη, καθώς εκτελούν τα καθήκοντα τους εθελοντικά και πρόσκαιρα.
Ένας γονιός που αποφασίζει να συμμετάσχει ενεργά για να υποστηρίξει το σχολείο όπου φοιτά το παιδί του, θα πρέπει να γνωρίζει το νομικό πλαίσιο λειτουργίας των σχολείων, την διάρθρωση της δημόσιας διοίκησης, τις αρμοδιότητες και τις ευθύνες των εκπαιδευτικών, τις αρμοδιότητες των δήμων και των σχολικών επιτροπών, τα όργανα που αποφασίζουν για την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων, τις οικονομικές υποχρεώσεις, τα εκπαιδευτικά προγράμματα, τις επιδιώξεις του γονεϊκού κινήματος, τις καλές πρακτικές άλλων συλλόγων, τα εναλλακτικά εκπαιδευτικά συστήματα, τις νόμιμες διαδικασίες και μια πλειάδα άλλων δεδομένων, που λογικά αγνοεί ένας κοινός πολίτης.
Ο Σύλλογος Εν Δράσει που δραστηριοποιείται σε κάθε ζήτημα που αφορά τις παθογένειες της Ελληνικής και Ευρωπαϊκής κοινωνίας, αποφάσισε να δραστηριοποιηθεί στο θέμα του ρόλου και των δυνατοτήτων παρέμβασης των γονέων στα δημόσια ελληνικά και ευρωπαϊκά σχολεία και συγκρότησε επιτροπή μελών του, που έχουν πολυετή θητεία σε συλλόγους γονέων για να μεταλαμπαδεύσουν την εμπειρία τους και τις γνώσεις τους και να αποτελέσουν ένα αποτελεσματικό εργαλείο για την βελτίωση της λειτουργίας των συλλόγων γονέων των μαθητών.
Ξεκινήσαμε με τη δημιουργία αυτής της σελίδας που συγκεντρώνει με απλοποιημένο – κωδικοποιημένο τρόπο, όλη την απαραίτητη γνώση που πρέπει να έχει ένας γονιός που θέλει να βοηθήσει το παιδί του να φοιτήσει σε ένα καλύτερο σχολικό περιβάλλον.
Θα συνεχίσουμε με εκδηλώσεις, επιμορφώσεις, έρευνες, παρεμβάσεις και έκδοση χρήσιμου εργαλειακού οπτικοακουστικού υλικού.
Καλούμε κάθε ενεργό γονέα μαθητή, να συμβάλει σ΄αυτή την προσπάθεια με τις δικές του εμπειρίες, προβληματισμούς, ερωτήματα και καλές πρακτικές, με τη βεβαιότητα ότι το εγχείρημα θα δημιουργήσει εκείνες τις δυνάμεις που θα ανατρέψουν τις παθογένειες της ελληνικής εκπαίδευσης και θα καθιερώσουν ένα οραματικό, ανοιχτό και δημοκρατικό, δημόσιο σχολείο.
«Γονείς ενημερωμένοι, ποτέ νικημένοι»