>

Τα Σημαντικα μας

  • Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης το νέο Προεδρικό Διάταγμα Περί σχολικού και διδακτικού έτους και της αξιολόγησης των μαθητών του Γυμνασίου....
  • ...απέστειλε το υπουργείο Παιδείας σε όλες τις σχολικές μονάδες. Ειδικότερα οι διευκρινίσεις έχουν ως εξής....
  • Οι οδηγίες που δίνονται για έκτακτα σοβαρά ιατρικά περιστατικά μαθητών, από σχετικό έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας, διευκρινίζουν ότι ....
  • Η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του νομού Φθιώτιδας μας δίνει μερικές πολύ κατατοπιστικές πληροφορίες. Για τις καταλήψεις ισχύει....
  • Η αναλογία μαθητών ανά εκπαιδευτικό σε σχολικές μονάδες Π.Ε προβλέπεται στις....

Συνήγορος του Πολίτη, Γιατροί του κόσμου, Let’s Do it Greece, ανέδειξαν το σημαντικό ρόλο των Συλλόγων Γονέων


  O πρωταγωνιστικός ρόλος των Συλλόγων Γονέων τόσο στην ενεργοποίηση και ευαισθητοποίηση της κοινωνίας των πολιτών, όσο και στον παραδειγματισμό των παιδιών ώστε μεγαλώνοντας να γίνουν συνειδητοποιημένοι ενήλικοι εθελοντές που θα διεκδικούν να αλλάξουν τα
"άσχημα", αναδείχθηκε στην εκδήλωση με τίτλο «Εθελοντισμός και Δικαιώματα του Παιδιού» που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Κυριακή 28 Μαΐου στο Δημαρχείο Χολαργού με πρωτοβουλία της Ομάδας «Γονέων Δράσεις». Πλούσια συμπεράσματα και μία έντονη δόση αισιοδοξίας εισέπραξαν κατά κοινή ομολογία όλοι όσοι παραβρέθηκαν.


  Ο Βοηθός Συνήγορος του Πολίτη για τα Δικαιώματα του Παιδιού κ. Γ. Μόσχος ανέλυσε πως οι Σύλλογοι Γονέων μπορούν να διαμορφώσουν ένα σχολείο, μπορούν να υπερασπιστούν τα δικαιώματα των παιδιών στην εκπαίδευση, αλλά το κυριότερο οφείλουν να δώσουν ένα καλό παράδειγμα εθελοντισμού που σίγουρα θα αντιγραφεί από τα παιδιά τους. Τόνισε ότι ο Εθελοντισμός και η ενεργός συμμετοχή στα σχολεία αμβλύνει αντιπαλότητες και αντιθέσεις και το παιδί από μικρή ηλικία μαθαίνει μέσα από τις συνεργατικές δράσεις να λειτουργεί ομαδικά, με αλληλέγγυα νοοτροπία και στη μετέπειτα ενήλικη ζωή του. Αυτό μειώνει τα φαινόμενα απομονωτισμού και αντιδικιών.

  Σημείωσε ότι οι Σύλλογοι Γονέων θα πρέπει να αναπτύσσουν κλίμα συνεργασίας και να μην δημιουργούν συγκρουσιακές, ούτε αλαζονικές καταστάσεις. Έτσι ο κ. Μόσχος ανέπτυξε την αντίληψη ότι ο Εθελοντισμός αποτελεί ένα εργαλείο για μια τοπική κοινωνία τόσο για να φέρει καλύτερα αποτελέσματα στην ποιότητα της ζωής της όσο και για να εδραιώσει το κλίμα της συνύπαρξης .Σε αυτήν την κατεύθυνση οι Σύλλογοι Γονέων παίζουν έναν αποφασιστικό ρόλο.

  Επεσήμανε επίσης ότι οι γονείς είναι το παράδειγμα εκείνο που τα παιδιά τους ακολουθούν και μπορούν με τη δράση και την εθελοντική συμπεριφορά τους όχι μόνον να αλλάξουν τις συνθήκες αλλά και αυτή την αισιοδοξία να περάσουν και στα παιδιά τους. Στις συχνές επισκέψεις του στα σχολεία και στις συζητήσεις του με τα παιδιά ο κ. Μόσχος καλείται να απαντήσει συχνά, όπως είπε, ερωτήσεις που αφορούν στα παραδείγματα των μεγάλων.

  Ο Βοηθός Συνήγορου του Πολίτη για τα Δικαιώματα του Παιδιού περιέγραψε και το νομικό πλαίσιο στο οποίο λειτουργεί ο Θεσμός. Δέχτηκε ερωτήσεις και απάντησε με αμεσότητα ενώ κατέθεσε και προσωπικές εμπειρίες από τη συμμετοχή του στους Συλλόγους Γονέων και το πώς αυτοί μπορούν να αλλάξουν ένα σχολείο.


  Ο Πρόεδρος των Γιατρών του Κόσμου Ελλάδας κ. Νικήτας Κανάκης αποκάλυψε στην εισήγηση του ότι προετοιμάζοντας την ομιλία για τη συγκεκριμένη εκδήλωση δόθηκε η ευκαιρία στον ίδιο και τους συνεργάτες του να συνειδητοποιήσουν ότι οι περισσότερες δράσεις που έγιναν στη χώρα για παιδιά δεν θα γίνονταν αν δεν υπήρχαν οι Σύλλογοι Γονέων. Μιλώντας και με τους υπόλοιπους γιατρούς ήταν κοινή διαπίστωση ότι όπου υπήρχαν δραστήριοι τέτοιοι Σύλλογοι τα παιδιά είχαν ένα καλύτερο επίπεδο υγείας, περισσότερα πράγματα γίνονταν, μπορούσαν να λύσουν και να αντιμετωπίσουν ακόμη και κρυμμένα μυστικά. Διαπίστωσαν ακόμη ότι όλη αυτή η δράση παιδιατρικής και οδοντιατρικής φροντίδας, εμβολιαστικών ελέγχων σε τουλάχιστον 10.000 παιδιά φέτος, δεν θα ήταν εφικτή χωρίς την ενεργή συμμετοχή των Συλλόγων Γονέων.

Ο κ. Κανάκης τόνισε την ανάγκη ενεργοποίησης της τοπικής κοινωνίας σε τέτοιες περιόδους κρίσης κι εκεί ο ρόλος των Συλλόγων Γονέων είναι πρωταγωνιστικός. Είναι αυτοί που μπορούν να γνωρίζουν τι συμβαίνει στην οικογένεια. Να οργανώνουν δράσεις επιπλέον για τα παιδιά αλλά και να δημιουργούν ένα ασφαλές πλαίσιο γύρω από αυτά. Να παρεμβαίνουν όταν η επιλογή μιας οικογένειας μπορεί να επηρεάζει και τις υπόλοιπες όπως η αντιεμβολιαστική τάση που τελευταία έχει εξαπλωθεί.

  "Εμείς, στους Γιατρούς του Κόσμου πιστεύουμε ότι η εκπαίδευση των παιδιών δεν τελειώνει μόλις χτυπά το κουδούνι, αλλά πρέπει να συνεχίζεται με περισσότερα πράγματα και δράσεις που αφορούν στα παιδιά", είπε χαρακτηριστικά. Τα σχολικά προγράμματα πάντα ακολουθούν τις ανάγκες της κοινωνίας. Η κοινωνία αυτοοργανώνεται και επιλύει τα προβλήματα της. Επεσήμανε ότι υπάρχει η ανάγκη να ξαναμιλήσουμε στα παιδιά με μια άλλη μορφή αγωγής του πολίτη κυρίως στους έφηβους ώστε να αντιμετωπιστούν και να προληφθούν φαινόμενα μισαλλοδοξίας και ρατσισμού. Να μιλήσουμε στη γλώσσα τους και να τους δώσουμε το δικαίωμα να εκφραστούν.

  Πολύ σημαντικό ωστόσο, τόνισε ο κ. Κανάκης είναι να μάθουμε να συνεργαζόμαστε. Διαφορετικοί άνθρωποι σε διαφορετικά πράγματα. Στις τοπικές κοινωνίες σημαντικό ρόλο μπορεί να παίξει ο Δήμος δημιουργώντας σώμα εθελοντών που να το επιβλέπει και να το οριοθετεί, γιατί δεν αρκεί κάποιος να θέλει να γίνει εθελοντής πρέπει και να μπορεί.


  Ο τόνος της αισιοδοξίας ήρθε από τον νεότερο ομιλητή, τον συντονιστή της Πανελλήνιας Καμπάνιας "Let's do it Greece" κ. Ν. Κιούση. Ο κ. Κιούσης με τη φρεσκάδα του λόγου του αλλά και του περιεχομένου αυτής έδωσε το θετικό στίγμα του εθελοντισμού. Μίλησε για την προσωπική του εμπειρία κατά την οποία πηγή έμπνευσης και ευαισθητοποίησης για τον ίδιο και την ομάδα του ήταν δύο εκπαιδευτικοί της περιβαλλοντικής ομάδας του Λυκείου στο οποίο φοίτησε. Αυτό το πρώτο ερέθισμα έγινε η αφορμή για την πανελλήνια εθελοντική του δράση. Έτσι βιωματικά, όπως είπε χαρακτηριστικά, γνώρισε τον εθελοντισμό και σημείωσε ότι πάντα δίπλα στις δράσεις τους ήταν ο Σύλλογος Γονέων του σχολείου του με τον οποίο ήταν σε άμεση συνεργασία τότε ως παιδιά. Αργότερα όταν πια είχαν δημιουργήσει την πρώτη τους ομάδα, οι Σύλλογοι Γονέων ήταν πάλι αυτοί που τους άνοιξαν τις πόρτες και τους καλούσαν να μιλήσουν με τα παιδιά. Στη συνέχεια όταν διαμόρφωσαν το project Let's do it Greece, πάλι χρειάστηκε να επικοινωνήσουν με τους Συλλόγους Γονέων ανά την Ελλάδα να εξηγήσουν το όραμα τους και η θετική ανταπόκρισή τους ήταν αυτό που ώθησε όλη την καμπάνια.

  Ο κ. Κιούσης ανέλυσε τα βήματα της καμπάνιας Let's do it Greece, πώς γεννήθηκε η ιδέα, πώς έγινε η διάδοση της, ποια ήταν τα μέχρι τώρα αποτελέσματα αυτής της καλής πρακτικής και βέβαια τόνισε ότι όλη αυτή η ιδέα στόχο έχει να πιστέψουμε όλοι ότι μπορούμε πραγματικά στο βαθμό που αναλογεί στον καθένα μας να βοηθήσουμε ώστε να φέρουμε μία θετική αλλαγή.

  Την παρουσίαση του πρακτικού οδηγού "Εθελοντισμός και Δικαιώματα του Παιδιού" ανέλαβε στην εκδήλωση η ειδική ψυχολόγος στο Συνήγορο του Πολίτη για τα Δικαιώματα του Παιδιού κ. Μαρία Τσάγκαρη.


  Πρωταρχικός στόχος του Οδηγού είναι η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού να γίνει γνωστή και σεβαστή και να εφαρμόζεται από όλους που συμμετέχουν στην οργάνωση και προσφορά οποιασδήποτε μορφής εθελοντικών υπηρεσιών σε παιδιά άμεσα ή έμμεσα. Ο Οδηγός προέκυψε μέσα από μια ανταλλαγή εμπειριών μιας μακρόχρονης διαδικασίας που διήρκησε επτά χρόνια. Η κ. Τσάγκαρη εξήγησε ότι στόχος της επιστημονικής ομάδας που δούλεψε για τον οδηγό είναι αυτός να αποτελέσει ένα εργαλείο δουλειάς, ελέγχου και αυτοαξιολόγησης για κάθε φορέα, για κάθε οργάνωση, για κάθε υπηρεσία που παρέχει εθελοντικές υπηρεσίες και δουλειά σε παιδιά από 0 έως 18 ετών. Επιθυμία του τμήματος των δικαιωμάτων του Παιδιού στο Συνήγορο του Πολίτη είναι η κατάθεση εμπειριών, προτάσεων, σχολίων, ερωτήσεων ή και παρατηρήσεων επί του περιεχομένου του Οδηγού όσων τον χρησιμοποιήσουν. Το θετικό όλου του εγχειρήματος, όπως χαρακτηριστικά είπε κλείνοντας η κ. Τσάγκαρη, ήταν η κουβέντα που άνοιξε κατά τη διάρκεια αυτών των επτά χρόνων, το ότι υπηρεσίες και φορείς της πολιτείας, μη κυβερνητικές οργανώσεις κάθισαν σε ένα τραπέζι και μίλησαν για το πως προσεγγίζουμε το παιδί κι έτσι ωρίμασε η προσπάθεια συστράτευσης και δουλειάς με γνώμονα το παιδί.

  Εκ μέρους της Ομάδας «Γονέων Δράσεις» που είχε την πρωτοβουλία της εκδήλωσης προλόγισε η κ. Αναστασία Γιαννικοπούλου. Η κ. Γιαννικοπούλου, εθελόντρια μητέρα και η ίδια, μέλος Συλλόγων Γονέων όπως και τα υπόλοιπα μέλη της Ομάδας, ανέφερε τους λόγους που ώθησαν τη δράση της Ομάδας, που δεν είναι άλλη από την υποστήριξη, κατάρτιση, ενημέρωση, παρότρυνση των γονέων να δρουν εθελοντικά μέσω των Συλλόγων Γονέων των σχολείων των παιδιών τους.

  «Εμείς στην ομάδα «Γονέων Δράσεις» είμαστε πεπεισμένοι ότι η συμβολή των γονέων είναι ουσιαστική, καταλυτική, επιβεβλημένη πλέον στη διαμόρφωση του σχολικού περιβάλλοντος. Η συμμετοχή των γονέων στο σχολικό γίγνεσθαι του παιδιού τους, το ενδυναμώνει και το υποστηρίζει. Η δράση ενός γονέα στη σχολική κοινότητα είναι ο καλύτερος τρόπος για να εμφυσήσει στο παιδί την έννοια του εθελοντισμού. Να μάθει να δρα για το σύνολο αφήνοντας πίσω τη μονάδα», ανέφερε χαρακτηριστικά.

  Την εκδήλωση παρακολούθησαν μέλη και στελέχη Συλλόγων Γονέων από διάφορες γειτονιές της Αθήνας. Σύντομο χαιρετισμό απηύθυνε ο Δήμαρχος Παπάγου-Χολαργού κ. Ηλίας Αποστολόπουλος. Τον κύκλο των ομιλιών έκλεισε με ευχαριστίες ο Πρόεδρος του Συλλόγου «Εν Δράσει» κ. Πάνος Παγώνης.

Eπικοινωνια

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *